"Ақмола облысы білім басқармасының  Ақкөл ауданы бойынша білім бөлімі"   мемлекеттік мекемесі  
Государственное учреждение "Отдел образования по Аккольскому району     управления образования Акмолинской области"

   

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін дамыту бойынша әдістемелік ұсынымдар

09.04.2021

Сөйлеуді дамыту қазіргі қоғамда өзекті мәселеге айналуда. Жас ұрпақтың сөйлеуін қалыптастыру-бұл сөйлеуді дамытумен айналысатын мұғалімдердің үлкен жауапкершілігі.Жұмысты ұйымдастыру және мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін дамытудың негізгі әдістері білім беру бағдарламасымен анықталған. Дәстүр бойынша, қолданыстағы мектепке дейінгі білім беру бағдарламаларында сөйлеуді оқытудың екі негізгі формасы ерекшеленеді: педагогпен және құрдастарымен еркін қарым-қатынаста балалардың сөйлеуін дамыту бойынша жұмыс, сонымен қатар арнайы сөйлеу сабақтары. Балабақшадағы баланың еркін сөйлеу қарым - қатынасы әр түрлі іс-әрекетте жүреді-ойын, танымдық-зерттеу қызметі, Еңбек және күнделікті іс-әрекет және т.б. арнайы сөйлеу сабақтары баланың еркін қарым-қатынаста сөйлеуді игеруге, қарым-қатынас пен таным құралдарын да, сөйлеуді де меңгеруге дайындығын қалыптастыруға бағытталған. өз мінез-құлқын реттеу құралдары: бала сөйлеу әрекеттерін мұғалімнің үлгісімен байланыстыруды үйренеді, ана тілінің тілдік жүйесі туралы жаңа білім алады, өзінің сөйлеу әрекетінің нәтижесін бағалауды үйренеді.Қазіргі жағдайда мектепке дейінгі білім беру мекемесінде балалардың сөйлеу дамуын ұйымдастыру балалардың сөйлеуін дамытудың тиімді технологияларын іздеуді қарастырады.Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін дамытудың педагогикалық технологияларын таңдай отырып, технологияның балалардың жас ерекшеліктеріне сәйкес келуі ғана емес, сонымен қатар әр түрлі жұмыс формаларында сөйлеуді дамытудың кепілдендірілген нәтижесін қамтамасыз етуі маңызды.Балалардың сөйлеуін дамытумен айналысатын мұғалімдердің назарында келісілген сөйлеуді дамыту міндеті тұр. Бұл бірқатар жағдайлармен түсіндіріледі: - үйлесімді сөйлеуде тіл мен сөйлеудің негізгі функциясы жүзеге асырылады - коммуникативті (қарым - қатынас); - үйлесімді сөйлеуде баланың ақыл-ой және сөйлеу дамуының байланысы айқын көрінеді; - үйлесімді сөйлеуде сөйлеуді дамытудың барлық басқа міндеттері көрсетілген: сөйлеудің лексикалық, фонетикалық және грамматикалық жақтарын қалыптастыру.Келісілген сөйлеудің негізгі функциясы коммуникативті, ол диалог пен монологтың екі негізгі түрінде жүзеге асырылады.

Диалогтік сөйлеу-бұл тілдің коммуникативті функциясының ерекше айқын көрінісі. Ғалымдар диалогты қарым-қатынастың бастапқы табиғи формасы деп атайды. Келісілген диалогтік сөйлеуді дамыту бойынша жұмыс белгілі бір диалогтық дағдыларды қалыптастыруға бағытталған:

- сөйлеу дағдылары (қарым - қатынасқа түсу, қарым - қатынасты сақтау және аяқтау, қалыпты қарқынмен сөйлеу, диалогтың интонациясын пайдалану және т.б.); - сөйлеу этикеті дағдылары; - жұпта, 3-5 адамнан тұратын топта, ұжымда сөйлесу мүмкіндігі; - бірлескен әрекеттерді жоспарлау, нәтижелерге қол жеткізу және оларды талқылау, белгілі бір тақырыпты талқылауға қатысу үшін қарым-қатынас жасау мүмкіндігі; - вербалды емес дағдылар. Байланысты монологиялық сөйлеуді дамыту бойынша жұмыс келесі дағдыларды қалыптастыруға бағытталған: - тақырыпты түсіну және түсіну, оның шекараларын анықтау; - қажетті материалды таңдау;

- материалды қажетті ретпен орналастырыңыз;

- әдеби нормалар мен сөйлеу міндеттеріне сәйкес тіл құралдарын қолдану;

- сөйлеуді әдейі және ерікті түрде құрыңыз.

Осылайша, қарапайым диалогтық сөйлеуді үйрену келісілген монологиялық мәлімдемені игеруге әкелуі керек, сондықтан соңғысы егжей-тегжейлі диалогқа мүмкіндігінше ертерек еніп, сөйлесуді байытып, оған табиғи, үйлесімді сипат беруі керек.

Просмотров: 533


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст